Audiolab 9000N

Desenvolupat per a ser el company de transmissió digital perfecte per a l'emblemàtica sèrie audiolab 9000, el nou 9000N és el resultat de més de tres anys de desenvolupament i innovació per a proporcionar una reproducció de música digital sense fil (i amb cable) d'alta resolució i estabilitat.

Cara digital
Presentada a principis de 2022, la sèrie audiolab 9000 exemplifica la reputació de audiolab d'oferir amplificadores líders en la seva classe i, més recentment, reproducció de CD. Després d'haver-hi incursionado en el streaming de nivell bàsic amb el reeixit i multipremiado 6000N Play i, més recentment, el 7000N Play, el 9000N de gamma més alta ha estat molt esperat. El 9000N respon a la sèrie 9000 i a la seva progressió natural cap a una solució d'alta gamma més premium, al mateix temps que respon a l'aclaparadora demanda dels clients d'un component de streaming de construcció sòlida i acabat impecable.

Flexible i capaç
El format de la 9000N reflexa la nítida elegància de la 9000A i la CDT a joc. Equipat amb controls giratoris i absència de botons (excepte l'interruptor d'encesa), el 9000N també incorpora la pantalla en color de 4,3 polzades, com la resta de la sèrie: l'aparador perfecte per a presentar els seus arxius de música digital... incloses les caràtules dels àlbums a tot color!

La pantalla mostra una gran varietat d'informació d'una forma visualment més atractiva que la majoria dels altres dispositius de streaming, molts dels quals han depès tradicionalment de l'aplicació que els acompanya per a la informació operativa i el control i interfície de l'usuari. La pantalla del 9000N ofereix controls de menú complets, una gran varietat d'opcions i ajustos d'usuari, inclosa la selecció multilingüe i les opcions generals de visualització.

Pantalla
El més impressionant és que la pantalla de la 9000N presenta detalls de dades de format, informació de reproducció i, com ja s'ha esmentat, la visualització de les caràtules dels àlbums a tot color. La caràtula de l'àlbum es pot veure en la pantalla de reproducció predeterminada, però també es pot ampliar per a obtenir una pantalla de reproducció amb més caràtules. La pantalla pot fins i tot configurar-se per a mostrar un vúmetre en format "analògic" o "digital", que mostra en temps real els nivells de decibels dels canals esquerre i dret: una satisfactòria representació gràfica de la música mentre es reprodueix. Per a una opció més minimalista, la pantalla pot atenuar-se o apagar-se per complet, segons prefereixi l'usuari.

Transmet com un somni
Orgullosament desenvolupat per a combinar una plataforma de streaming increïblement capaç i igualment estable amb els coneixements digitals de audiolab, la implementació DAC i el flux de senyal líders en el món, i la intuïtiva interfície d'usuari general de la sèrie 9000, per a obtenir la solució de streaming definitiva.

L'aplicació audiolab 9000N ofereix accés immediat a Qobuz i Tidal, amb accés complet a contingut d'alta resolució i MQA, així com a Spotify, ràdio per Internet TuneIn i sistemes de servidor de música UPnP i arxius d'àudio digital emmagatzemats en dispositius USB HDD.

APP
L'aplicació ofereix funcions de cerca intel·ligent i accés complet, control i fins i tot creació de llistes de reproducció, carpetes i agrupacions d'àlbums definides per l'usuari. Es pot accedir fàcilment a la informació dels arxius, els detalls de les pistes i les funcions de cerca, selecció i compilació dins de l'aplicació. Els usuaris de Qobuz i Tidal estaran encantats de saber que, a diferència d'altres aplicacions i plataformes, les pistes d'alta resolució i MQA (Màster Quality Authenticated) es poden identificar fàcilment amb icones dins de la pròpia aplicació, sense necessitat de saltar entre el servei i les aplicacions del dispositiu per a trobar aquest contingut.

A diferència de la tecnologia comparable d'altres fabricants, el 9000N ofereix reproducció sense fil a través d'una connexió Wi-Fi, sense dependre únicament de la connexió per cable/ethernet, encara que a vegades sigui preferible. Això, juntament amb les caràtules completes dels àlbums i la integració del chipset ESS9038Pro DAC, representa diverses característiques avançades de les quals pot presumir el 9000N.

No obstant això, tampoc es limita a l'aplicació audiolab 9000N; el 9000N també ofereix reproducció a través de Airplay II, així com Tidal Connect i Spotify Connect per a aquells que prefereixen l'aplicació del servei de streaming propietari.

I per a afegir a la impressionant llista de compatibilitat amb plataformes d'àudio digital, el 9000N és Roon Ready. Els dispositius Roon Ready són reproductors de xarxa amb la pròpia tecnologia de streaming de Roon integrada, connectats a través de la seva xarxa Ethernet o Wifi. Aquests dispositius simplifiquen l'àudio d'alta resolució amb bit perfect perquè no requereixen configuració, et donen accés a la millor qualitat d'àudio i proporcionen una reproducció estable i fiable.

Circuits digitals
El maquinari es basa en una MCU de quatre nuclis Arm® Cortex®-A53 a 1,8 GHz per nucli. Aquest potent "cervell" del sistema garanteix un funcionament fluid i estable, així com avantatges addicionals, com l'emmagatzematge en caixet de les caràtules dels àlbums, que permet carregar més ràpidament els arxius de les caràtules, millorant així l'experiència de l'usuari i l'estètica visual.

Audiolab 9000N

Des del llançament de l'admirat M-DAC fa més d'una dècada, Audiolab s'ha fet famosa pel rendiment dels seus circuits DAC. El 9000N incorpora l'ES9038PRO, un xip DAC de vuit canals que representa la cúspide de l'actual gamma Sabre de ESS Technology. Està acompanyat de circuits patentats que aprofiten al màxim l'arquitectura HyperStream II del xip i la tecnologia Time Domain Jitter Eliminator per a aconseguir un rang dinàmic sense precedents i una distorsió ultrabaja.

Cap empresa coneix millor que Audiolab com treure el màxim partit a la tecnologia Sabre DAC, ja que ha treballat amb ella durant anys al llarg de diverses generacions de productes. Encara que tècnicament són sempre excel·lents, aquests xips DAC també suposen un repte a l'hora d'implementar-los amb el màxim effecto i han d'integrar-se en el disseny del circuit d'un producte amb cura per a extreure tot el seu potencial sònic. El filtre actiu posterior al DAC és un element crític, i Audiolab ha desenvolupat un nou circuit perfectament adaptat per a treure el màxim partit de l'ES9038PRO.

El 9000N també ofereix descodificació completa de la tecnologia de transmissió d'alta resolució. Això significa que el procés complet de descodificació de 'tres desplegaments' es realitza internament, en lloc de només el desplegament final a la manera d'un 'renderizador' MQA, fent que el 9000A sigui un excel·lent amplificador per als subscriptors del nivell 'HiFi Plus' de Tidal, on es pot trobar el contingut de Tidal Masters (MQA). També compta amb la prova Roon officially, la qual cosa garanteix que funciona a la perfecció en un entorn d'àudio Roon.

Connectivitat versàtil
Com qualsevol fan de audiolab esperaria, el 9000N incorpora conversió de senyal digital a analògica d'última generació. El 9000N ofereix connectivitat a través de sortides analògiques XLR o RCA. Com a descodificador MQA complet independent, pot utilitzar-se amb qualsevol amplificador o sistema de preamplificació secundari que ofereixi connexions analògiques. S'empra més màgia a través de la sortida digital i l'opció 'MQA Pass through functionality'. Per als usuaris que poden emprar un DAC igualment potent (propietaris d'un 9000A, per exemple), el 9000N pot transmetre i passar un senyal MQA sense tocar (de Tidal o Qobuz, per exemple) que aquest DAC secundari pot descodificar. Això ofereix una major funcionalitat i versatilitat, per no esmentar un flux de senyal totalment inalterat, un benefici per als puristes.

Àudio de gamma alta que apunta a les estrelles però no costa un ull de la cara
La sèrie 9000 entra en el món del streaming amb l'objectiu d'oferir l'epítom de l'àudio de gamma alta assequible: una qualitat de fabricació de la qual sentir-se orgullós, una funcionalitat versàtil sense concessions i un rendiment que ofereix cada detall de la música i li dona vida amb un estil captivador. Proporciona una notable consistència sònica a través de tot tipus de fonts digitals i analògiques, sempre musicalment atractiva.

Preu
A la venda a Espanya per PVP: 2999 €