Magnetron distribuïdor Xilica i Sennheiser

Solució audiovisual d'alta qualitat en la Universitat Rei Joan Carles (Espanya) per a classes presencials i a distància

NRD integra tecnologia d'àudio de Xilica/Sennheiser subministrada per Magnetrón per la seva perfecta integració i magnífic so La Universitat Rei Joan Carles va ser fundada pel Govern en 1996 en la Comunitat de Madrid (Espanya). La universitat compta amb 400 espais docents dividits en cinc campus a Madrid, Fuenlabrada, Móstoles, Aranjuez i Vicálvaro, amb més de 49.000 estudiants de grau, màster i doctorat matriculats anualment.

Al juliol de 2020, la universitat va posar en marxa un pla quadriennal de transformació digital per a adaptar els espais docents a les exigències del procés d'ensenyament del segle XXI.

Encara que la universitat es va crear per a servir als ciutadans de la Comunitat de Madrid, avui dia està compromesa amb tots els espanyols i ciutadans de la Unió Europea. La Universitat Rei Joan Carles forma part del Consorci Internacional d'Universitats, EULIST, amb altres vuit universitats europees.

La universitat ha obtingut per aquest projecte el prestigiós premi @aslan de Transformació Digital en les Administracions Públiques en la categoria de "Transformació Digital en l'Educació".

NRD, l'empresa integradora triada per a aquest projecte, ha utilitzat equips de so Xilica/Sennheiser subministrats per Magnetrón, distribuïdor exclusiu de Xilica a Espanya.

Desafiament
El client aspirava a dotar a les seves aules d'una solució audiovisual d'alta qualitat per a classes presencials, híbrides o a distància.

Per a la universitat, era essencial disposar d'un sistema d'àudio i vídeo d'alta qualitat, fàcil de utilitzar per a persones sense coneixements audiovisuals.

Calia ajustar l'acústica de cada espai per a aconseguir la màxima qualitat d'àudio. L'integrador del sistema, NRD, va dissenyar una interfície d'usuari senzilla, molt fàcil d'entendre i utilitzar per a persones no acostumades a aquests equips.

Solució
NRD, encarregada de la renovació audiovisual de 100 aules en els cinc campus, va triar marques de primer nivell per a subministrar equips i suport tècnic i postvenda professional.

La solució de transformació digital va consistir en la captura d'àudio i vídeo de cada aula, a més de l'enregistrament i distribució via streaming en cas de ser necessari.

El repte més important al qual es va enfrontar NRD va ser l'adaptació dels micròfons ja que cadascun dels espais és diferent. Totes les aules són diferents i tenen distribucions variades. Els integradors van haver d'adaptar els micròfons a cada aula específica.

Els equips de Xilica i Sennheiser van ser el nucli de la solució d'àudio per la seva perfecta integració i el seu magnífic so.

El micròfon de sostre TCC2 de Sennheiser capta un so d'alta qualitat des de qualsevol punt de l'aula, cobrint tota la superfície de la sala.

Al mateix temps, els processadors digitals de so (DSP) Solaro QR1 de Xilica proporcionen un so clar i intel·ligible, sense sorolls molestos com a retroalimentació, ressons, etc.

El processador d'arquitectura oberta Solaro QR1 va ser un dels punts forts per a NRD, ja que permet una configuració personalitzada amb les targetes adequades segons les necessitats de cada instal·lació. A més, s'alimenta a través de PoE i s'integra en una xarxa d'àudio Dante.

NRD va configurar cada DSP amb Solaro XC-SML de Xilica (targeta d'entrada d'àudio analògic de dos canals), XC-SLO (targeta de sortida d'àudio analògic de dos canals) i Solaro XC-SUB (targeta d'àudio USB 2x2 (envio/recepció)).

D'acord amb els requisits de la universitat, cada aula disposava també d'un Sennheiser MEG14-40 B, un micròfon de coll de cigne de 40 cm amb una secció flexible muntat en un MZS31, i un suport elàstic antixoc d'instal·lació fixa.

Impacte
Aquesta transformació digital en la Universitat Rei Joan Carles ha creat espais docents multifuncionals i de fàcil ús.

És a dir, permet que qualsevol docent o alumne que entri a les aules pugui connectar-se als equips o realitzar accions concretes sense la intervenció del personal tècnic.

Magnetron distribuïdor Xilica i Sennheiser

Professors i alumnes poden moure's lliurement per l'espai ja que els micròfons de sostre de Sennheiser realitzen un seguiment automàtic de les seves veus.

La tecnologia Solaro, ja disponible en totes les aules, proporcionarà un àudio realista i de so natural amb cancel·lació de ressò, permetent l'autoenregistrament, generació de continguts, digitalització i streaming de les classes amb una experiència lliure de sorolls.

Tothom, presencial o remot, o potser escoltant una classe gravada més tard, sentirà amb claredat, estigui on estigui.

La funcionalitat d'àudio bidireccional permetrà als estudiants remots col·laborar o fer preguntes a través de la plataforma web Microsoft Teams com si estiguessin in situ, unificant la comunicació i convertint-la en una gran experiència.

A més, a partir d'ara, qualsevol docent amb problemes de veu o gola, o potser un to de veu baix, podrà impartir la classe amb el suport del micròfon de coll de cigne de Sennheiser col·locat en la taula del professor.

La Universitat Rei Joan Carles també ha desplegat la digitalització de la pissarra, l'automatització dels enregistraments, l'alta connectivitat dels equips externs, la il·luminació intel·ligent, l'electrificació de les aules i l'eliminació de barreres arquitectòniques, entre altres millores.

Lluís Torroella, del Departament d'Enginyeria de NRD España, conclou: "Estem molt satisfets amb la integració dels equips Xilica i Sennheiser en aquest projecte ja que han complert amb escreix els requeriments del client. Ens ha facilitat la instal·lació per la seva qualitat i senzillesa, així com per tot el suport tècnic que ens ha proporcionat Magnetrón, proveïdor d'aquestes dues marques. Els responsables de la unive