Perfect Stranger


Molta atenció als més joves, us tornareu bojos amb el que us comptaré d'aquesta petita meravella del so i preu contingut tenint en compte les seves característiques. Ara ho teniu clar perquè heu vist la fotografia, encara que no sempre és així.
Parlava per telèfon amb un col·laborador de la revista, amb el qual comentem les novetats que van apareixent, Manel Segarra , i en un punt determinat, ell no donava major importància al que li comptava sobre els auriculars que estava provant fins que li vaig dir que eren intraauriculars, no circumaurales tancats. La sorpresa va ser majúscula i només li vaig donar unes poques pinzellades sobre ells.
Una de les meves característiques a l'hora de provar qualsevol dispositiu que requereix un cert grau d'ajust i configuració és no llegir mai les instruccions d'ús. Per simple intuïció fer funcionar qualsevol cosa que caigui a les meves mans i a veure què passa. Ho faig a propòsit perquè sé que molts de vosaltres actueu així i vull saber que amb si i que em perdo per no llegir les instruccions. Al cap d'un temps, sempre llegeixo el manual i faig tot l'indicat en ell per a aconseguir extreure el màxim profit.

Obro la caixa i directament, sense fer res de res (sempre tinc el Bluetooth activat en el meu mòbil), el cel·lular em mostra la imatge dels auriculars i em sol·licita l'autorització per a vincular-los al OPPO. Accepto i ja funciona amb els ajustaments predeterminats del sistema. Res més, ja puc escoltar la meva música preferida. Mai havia vinculat uns auriculars sense fils d'una forma tan escandalosament fàcil.
Primers instants
La cancel·lació activa que té per defecte, em té despistat al principi. Sincerament, no m'agrada i crec que si hagués provat aquests auriculars en una botiga uns pocs minuts els hauria descartat per això. La sensació auditiva és estranya, sents un silenci sobrevingut de cop. No té res a veure amb l'aïllament que produeixen uns bons auriculars circumaurals, que és de buit. En aquest cas, notes la presència de so, però al mateix temps, no sents res. El cervell es nota atordit i protesta. Quan algú et parla, la sensació és encara més ridícula, ja que sents la seva veu «aberrufetada», com la dels famosos personatges de dibuixos animats, «Els Barrufets», el títol en anglès "Smurfs".

Amb tanta distracció, l'atenció al so us podeu imaginar que no va ser gens precisa. Encara que va haver-hi instants musicals que em van connectar amb la meva funció principal, valorar el producte. I guspires de qualitat de manera constant, anaven apareixent a mesura que la sorpresa inicial era superada i donava més atenció en el realment important, el so.
Technics EAH-AZ60M2 i Qobuz Sublim
Encara que durant moltes hores al dia, i al llarg de molts dies, vaig estar escoltant radios en línia de baixa qualitat de bit-rate, arriba un punt on hem de posar-nos seriosos i començar «de veritat» amb les proves. En aquest punt Qobuz Sublim és la millor opció que se m'ocorre en aquest moment. La seva qualitat en el so se m'antulla difícil de superar actualment, igualable potser sí, superable? No.

Tots els meus clàssics de sempre van passar per aquests auriculars i en les circumstàncies ambientals més diverses possibles. Els portava a totes parts i en tots els moments del dia i la nit. Un intensiu en tota regla, amb la qual cosa, crec que puc donar unes opinions molt basades en una experiència curta en el temps, encara que extremadament llarga si tenim en compte el nombre d'hores dedicades a ells.
Prohibit disparar al pianista
Technics EAH-AZ60M2 reprodueix millor la música de Rosalía o Luis Fonsi que un sistema de 25000 € que tinc instal·lat a la meva sala particular. Vaig ser DJ de radiofórmula musical en els meus anys adolescents, DJ professional en diverses discoteques de la meva zona costanera de jove. Sé de què em parlo. Sé quin és el so que es busca i el reconec al moment quan s'aconsegueix.
I ara un reconeixement majúscul als encarregats de la masterización d'aquests discos. Fer sonar bé un tema musical ben gravat en un bon sistema és fàcil. Aconseguir que soni excel·lent en uns auriculars, encara que sigui a força d'ignorar altres formats, és complicat. El seu públic no té sistemes musicals, ells ho saben i treballen per a sonar de meravella en el sistema musical dels joves, els auriculars. Els meus majors respectes cap als professionals que han fet possible això.

Cancel·lació activa de soroll
Si llegim les instruccions i ens instal·lem l'aplicació de control dels auriculars, veurem que podem ajustar tota una sèrie de paràmetres dels Technics EAH-AZ60M2, entre ells la cancel·lació de soroll de fons o ambient. Si els fem treballar al 100% ens trobem davant els efectes més espectaculars i al mateix temps de pitjor rendiment. Ho desglossaré en breus exemples per a una òptima comprensió:

Altres característiques
M'he centrat principalment en el so dels auriculars; no obstant això, aquests tenen altres característiques molt importants i destacables que passo a esmentar de manera breu. La cancel·lació de so es basa en 8 micròfons que té repartit en els dos auriculars i que li proporcionen tota la informació necessària del so ambienti per a processar-lo de manera òptima, sempre dins d'uns paràmetres raonables. Al mateix temps, aquest treball serveix al mateix temps per a aconseguir unes converses telefòniques de major qualitat en aconseguir eliminar, en gran part, el soroll de vent o ambient en molts dels casos i arribar a una xerrada telefònica més fluida.
La durada de les bateries va relacionada amb dos factors, l'ús que donem a la cancel·lació de soroll i el tipus de transmissió que utilitzem (a més qualitat, més despesa energètica). I aquí vull esmentar un punt molt important, es tracta d'un Bluetooth 5.3. Fa temps, quan s'estava treballant en aquesta tecnologia, els seus creadors parlaven de manera clara que amb aquesta especificació, s'igualarien els rendiments, com a qualitat, a les connexions físiques. Com és obvi, no he pogut comprovar-ho al no poder connectar-ho al meu sistema de sala. L'afirmació la van fer ells, i jo només la transmeto, però ja és una realitat: Resposta de freqüència, 20 Hz-40 kHz (LDAC a 96 kHz/990 kbps).

Conclusions finals
La gent jove vol escoltar la música bé i amb qualitat. No és cert que no valorin la música. Els joves valoren la seva música. I amb els Technics EAH-AZ60M2 sona de meravella. La seva vida és moviment, i aquesta és l'alta fidelitat del moviment i el dinamisme. Cada vegada més fabricadors aborden amb seriositat aquest segment i ens confirma que li donen la importància que es mereix.

I per als no tan joves… la seva capacitat de personalització, equalització i facilitat d'ús els converteixen tant en una excel·lent eina de treball com d'oci. El seu punt més baix de so és realment baix i l'alt també. Amb la qual cosa és apte per a tot el dia, fins i tot per a utilitzar-los a la nit per a adormir-se escoltant la ràdio sense molestar a la parella.
Un altre aspecte molt destacable és la veracitat de les dades de durabilitat (bateria) dels auriculars i la seva base de transport. Gens normal avui dia, i que s'ajusten perfectament a les meves conclusions, per tant, mirar la fitxa del fabricador i podeu donar-los per certs.
Web Fabricador | Technics |
Web Distribuïdor | Technics |
Preu | 229 € |
Amazon España | COMPRAR ARA!! |
Fulla Tècnica | |
Manual d'usuari | Veure |
Més articles
-
NuPrime STA 9, Classe A/D
NuPrime STA 9 pot ser la porta d'entrada a l'alta fidelitat de referència.
-
Legacy Audio FOCUS SE, el secret dels professionals
Si la teva única premissa és el so i la qualitat d'aquest, has de poder escoltar aquests altaveus
... -
iFi Audio Uno, el DAC jove
Ho ha apostat tot a la claredat del so, nitidesa i detall d'aquest, deixant de costat el maleït
...