Perfect Stranger


Perquè els meus lectors no es tornin una mica bojos amb les descripcions i fotografies que estan disponibles, tant a les botigues en línia com en la pròpia web del fabricant. Fins i tot amb el seu PDF descarregable on s'esmenta les dues versions Synthesis Roma 96DC i Synthesis Roma 96DC+, no s'indica el motiu de la diferència entre elles. Fins i tot s'utilitza la foto de la primera per a anunciar la segona, amb la qual cosa, la confusió s'incrementa... i en la web oficial. Per tant, fem el seu treball; l'aclariment és simple, la que conté el signe (+) és perquè té integrada una targeta d'expansió per a la connexió de senyal digital, via USB 2 tipus B, òptic i coaxial; incorporant un DAC AK4495SEQ. Aquesta placa està connectada a una de les línies de l'amplificador, per aquest motiu la versió normal disposa de tres entrades de línia i la versió (+) només de dues.
Per als amics que els agrada de veure totes les característiques tècniques dels aparells, he localitzat la fitxa oficial del DAC AK4495SEQ, per als vostres temps lliures. I abans d'entrar en matèria, un simple aclariment per als no iniciats. Qualsevol sistema a vàlvules, bulbs o tubs de buit, segons la definició de cada país, et pot donar la raó respecte a les teves valoracions, o llevar-te-la a parts iguals. És més, segons el punt d'estat de la vàlvula, aquest criteri pot variar. Això ve marcat pel nombre d'hores de treball que porten, i sobretot, per la possibilitat de canviar-les per altres de similars, encara que amb variacions significatives amb el resultat final. És per aquest motiu, que tot l'expressat és respecte al producte i l'estat d'aquest.

Synthesis Roma 96DC+
Una de les coses més agraïdes a l'hora d'explicar un component és que amb la sola mirada d'una fotografia, el lector ja té bona part del treball fet. És a dir, si veiem vàlvules o protector de calor, ja sabem de què parlem. Encara que, com tantes coses d'avui dia, es produeixen fusions de productes amb característiques que fan imprescindible el seu aclariment.
Aquest és un amplificador integrat, que lliura 25 watts de potència en Classe A a 6 Ohms. Amb una configuració en Push-Pull Pentode. Com en totes les coses de la vida, hi haurà els seus defensors i contraris a aquest, encara que per part meva vull fer notar que aquest tipus de configuració permet lliurar un senyal més potent, amb un factor de distorsió més baix; amb la qual cosa, s'amplia i molt el tipus d'altaveus que poden treballar amb ells, i estalvien molts maldecaps als seus futurs propietaris.

Seguint amb el fil del paràgraf anterior, molts altaveus no significa tots. La sinergia positiva entre components existeix i és una realitat. La meva idea inicial era connectar aquest amplificador integrat amb les Legacy Audio FOCUS ES. I així vaig començar; no obstant això, el resultat no m'era satisfactori. Amb la qual cosa, molts analistes començarien a parlar d'unes certes deficiències en tal o tal altra cosa. Sent aquest escrit considerat honest, d'una banda, dels lectors. Res més allunyat de la realitat. De Focus S'He escrit i molt, i positiu, sobre ella. Per tant, no va per allí. La culpa llavors del Synthesis Roma 96DC+? Tampoc va per aquí. Un simple canvi d'altaveus, en aquest cas uns RadioTehnika Giant FS-100N van donar el millor de l'amplificador italià. Fins i tot així, tenia preparats en la rereguarda uns MHX Audio RZ 106per si de cas. A vegades, la falta de recursos propis fa culpar als aliens.
Estèticament bell, molt proporcionat i possiblement, el més elegant amplificador a vàlvules que ha passat per la meva casa. Tant amb la seva tapa protectora de calor, com sense ella. El seu potenciòmetre és suau, però no solt, amb una petita cavitat per a poder encaixar el tou del dit i fer encara més fàcil la seva utilització.

Equip utilitzat en les proves
»Font de so:
» Roon Labs en PC dedicat
»NuPrime DAC 9X
»Amplificació de potència:
»Synthesis Roma 96DC+
»Altaveus:
»RadioTehnika Giant FS-100N
»Cables:
» Wires4Music en cablejat:
» Horus Hybrid interconnexió RCA
»Evolution en altaveus i xarxa elèctrica
» Rack personalitzat
Tenia un so al cap, un estil i un ambient sonor que volia provar, així que amb tauleta en mà, poso en marxa el Qobuz i tecleig Aaron Neville. El forçut dels germans Neville és una de les veus vives més increïbles que existeixen avui dia (fora de la lírica) i que hem de gaudir-la de manera permanent. En dones, tenim a Adele. Tornant al primer, Qobuz em recomana les seves cançons de Nadal... Possiblement, després del reggaeton, els pastelitos extradulces d'aquestes cançons són les meves més odiades. Després ve el jazz...
Sense atendre cap precaució, m'endinso en l'infern dels diabètics amb l'única llum al final del túnel que es diu Aaron Neville.
El tercer tema de l'àlbum, només amb llegir el títol t'anima a sortir corrent «The Christmas Song (Chestnuts roasting on a open fire)». Aquest tema original de Nat King Cole interpretat amb la veu d'Aaron, més vellutada del normal, i acompanyat amb una contra veu de saxo, et fa pols en el sofà. Quedes absort en la música mentre el piano dialoga en segon pla, preparant el solo de saxo. L'orquestra va pujant de volum fins a esvair-se, preparant l'entrada a la veu en majúscules. Quin enorme resultat li treu a aquest tema el setup muntat a casa!
El primer tema, «Please menja home for Christmas», et dona la benvinguda sense entrar a fons en el sucre. És el nostre Aaron, intepretando una cançó que bé podria estar en algun dels seus treballs clàssics sense més problemes. Neville és soul en primera persona, és ànima, és esperit, no és impostat, ja que ell s'ha definit en moltes ocasions com una persona creient. En un moment determinat, un fragment de guitarra et prepara per a tota la resta que et ve damunt.
Per a finalitzar «White Christmas». El ritme és tan lent, però tant, que si l'escolteu en un giradiscos, pensareu que s'ha parat. Mentre la seva veu encara el «Whi» de White Christmas, és capaç de passejar per tota l'escala musical de dalt a baix. Aquesta cançó no està dedicada a Nadal, sinó a la seva gloriosa capacitat de fer amb la seva veu el que li doni la gana. Reproduir això té una dificultat enorme, ja que durant molts fragments passem de semi-acappella a una instrumentació molt relaxada, amb la qual cosa un pot centrar-se en el so de cadascun dels instruments utilitzats de manera nua.

Conclusions
Dilema del comunicador o analista, utilitzar l'entrada digital de l'amplificador integrat o un DAC de prestacions superiors? Si optava per la segona, la valoració general del so millora i aquesta ha estat la meva decisió. Al llarg dels anys, he pogut comprovar com els aficionats a l'amplificació a vàlvules prefereixen altres dispositius analògics com a font de so i utilitzar només el món digital per a descobrir noves músiques. Per això, el seu pes és menor.

El so a vàlvules té la seva empremta pròpia, és a dir, que marca la música amb la seva manera de reproduir-la. Igual que la Classe D, té els seus pros i contres, els quals no són l'objectiu d'aquesta anàlisi sinó la seva adequació a l'esperat. I Synthesis Roma 96DC+ no decep en cap dels seus paràmetres. És més, crec que els compleix a la perfecció en tots els casos. Les seves entrades, phono, 2 línies RCA i digital donen tota la connectivitat necessària als seus futurs propietaris. La sensació de so relaxat, tranquil, et fa triar tota la part del teu catàleg musical que millor s'adhereix a aquesta categoria. No és buscat, és que t'ho demana el cos. I ho gaudeixes, vagi que si ho gaudeixes.
En moltes ocasions he esmentat que el millor i el que agrada són dues coses distintes. Això agrada. Bé pels italians.
Especificacions
CONFIGURACIÓ
Push-Pull pentodo
POTÈNCIA DE SORTIDA
25W RMS @ 6Ohm
(1 canal, THD < 1%)
RESPOSTA EN FREQÜÈNCIA
de 20Hz a 20KHz +-0.5dB
DISTORSIÓ
1% @ 1KHz (Potència MAX)
RELACIÓ SENYAL/SOROLL
>90dB "A" ponderat
ENTRADES
2 de línia (Roma 96DC+)
1 phono MM
ENTRADES DIGITALS
1 USB tipus "B" Windows/Mac/iOs/Android
1 Toslink òptic
1 Coaxial S/PDIF
CONVERTIDOR D/A
AK4495SEQ
32bit 768KHz
RESOLUCIÓ MÀXIMA
24 bits 192KHz (OPTCoax)
32 bits 384KHz (USB)
DSD fins a 5,6MHz (USB)
DIMENSIONS (ANCH., PROF., ALT.)
260x415x200mm
PES
18Kg
CONSUM D'ENERGIA
200 W màx.
Web Fabricador | Synthesis Art in Music |
Web Distribuïdor | Gume Audio |
Preu | 3100 € |
Més articles
-
Unison Research S6 Black Edition, el divo daurat
Extreu poder i al mateix temps és molt fàcil de controlar.
-
Legacy Audio FOCUS SE, el secret dels professionals
Si la teva única premissa és el so i la qualitat d'aquest, has de poder escoltar aquests altaveus
... -
iFi Audio Zen DAC v.3, l'evolució intel·ligent
iFi Audio ZEN DAC 3 és l'evolució natural i amb sentit del seu antecessor